Google Data Studio

Target Group

Students interested in:

  • Online Marketing Manager
  • Web analyst
  • Marketing specialist

Content

  • Introduction to Google Data Studio
  • What are data sources?
  • Connect first data sources
  • Which dashboards make sense?
  • Choosing the right chart types
  • Automation
  • Create your first dashboard
  • Next steps

Description

Learn how to use Google Data Studio to optimize your business & online marketing processes and steer your marketing activities more efficient.

Short Facts
  • Date: 12. + 18.12.2024, 05.30 - 08.45 pm
  • Format: Online - MCI Webinar, 2 x 4 TU
  • Costs: EUR 20,-
  • Lecturer: Marc Heiss
  • Group size: Maximum of 40 participants
  • Methodology: Theoretical basics, practical examples
  • Language: English
  • Badge: Digital Marketing, eCommerce | Basics
  • Venue: Online Classroom

Registration opens on September 20, 2024!

MCI Badge Program

Students who participate in a Badge are kindly asked to register via:

Das MCI verwendet Cookies, um Inhalte und Empfehlungen auf Ihre Interessen auszurichten. Detailinformationen über den Einsatz von Cookies und Services für Zwecke der Webanalyse und des Online-Marketings finden Sie in unserer Datenschutzerklärung. Wenn Sie unsere Website weiterhin nutzen, stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu.