Digital Information Management

Studiengang
  • Bachelorstudiengang Unternehmensführung, Tourismus- & Freizeitwirtschaft
Kennzahl der Lehrveranstaltung
  • TOU-B-6-ETM-DIM-ILV
Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits
  • 3.0
Name des/der Vortragenden
  • Dr. Alford Philip
Art der Veranstaltung
  • face-to-face
empfohlene optionale Programmeinheiten
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    none
empfohlene Fachliteratur
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F. (2019) Digital marketing: strategy, implementation and practice. 7th edition. Harlow: Pearson.Journal articles and case studies will be made available during the course to supplement teaching.
Prüfungsmethode
  • Homework
Niveau der Lehrveranstaltung laut Lehrplan
  • Bachelor
Studienjahr
  • Spring 2025
Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird
  • 6
Unterrichtssprache
  • English
Lernergebnisse der Lehrveranstaltung
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    This course aims to equip students with the knowledge and skills to develop a digital marketing strategy. On completion of the course you will be able to:

    1. Apply the SOSTAC digital planning framework to a business challenge.
    2. Use Customer Journey Mapping to develop a customer-centric strategy.
    3. Analyse and recommend a Martech stack appropriate to the strategy.
    4. Adopt the a range of techniques to measure the effectiveness of the strategy.
    5. Apply theoretical insights and industry best practice in digital marketing.
    6. Develop a website landing page on the WIX platform.
Lehr- und Lernformen
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    The course comprises an interactive mix of lectures, discussions and individual and group work.
Praktikum
  • none

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