eTourism Business Models

Studiengang
  • Masterstudiengang Entrepreneurship & Tourismus
Kennzahl der Lehrveranstaltung
  • TOU-MMT-3-TMD-BMO-ILV
Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits
  • 3.0
Name des/der Vortragenden
  • Rauschnabel Philipp, Bakker Wilhelmus
Art der Veranstaltung
  • face-to-face
empfohlene optionale Programmeinheiten
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    none
empfohlene Fachliteratur
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    Felix, R., Rauschnabel, P. A., & Hinsch, C. (2017). Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research, 70, 118-126.
    Download (use VPN, should be for free): http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296316302843 if free download is not possible, email me for a pdf copy at philipp.rauschnabel@gmail.comFrew, A.(Ed.): Information and Communication Technologies in Tourism 2005, Vienna
    Buhalis, D. (2003): eTourism: Information Technology for strategic tourism management, Prentice Hall-Pearson, Essex
    Werthner, H. & Klein S. (1999): Information Technology and Tourism - A Challenging Relationship, Springer, New York
Prüfungsmethode
  • Project work
Niveau der Lehrveranstaltung laut Lehrplan
  • Master
Studienjahr
  • Fall 2025
Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird
  • 3
Unterrichtssprache
  • English
Lernergebnisse der Lehrveranstaltung
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    Understanding tourism and destination marketing through lessons of the past and a vision and methodology for the future.
    The students are familiar with the specifics of tourism enterprises in relation to e-tourism, are able to understand the developments and changes resulting from the integration of information and communication technologies, are familiar with new IT-supported business models for the tourism industry, the application of e.g. GDS (global distribution systems) and concepts for interactive “e-destinations”. An additional focus is on business models and integrated distribution concepts.
Lehr- und Lernformen
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    The course comprises an interactive mix of lectures, discussions and individual and group work.
Praktikum
  • none

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