nbsp;

Exploring Sustainability: Solutions for Tomorrow (IEL-B-3+5-WPM-IEL)

Studiengang
  • Bachelorstudiengang Management & Recht
Kennzahl der Lehrveranstaltung
  • IEL-B-3+5-WPM-IEL
Niveau der Lehrveranstaltung laut Lehrplan
  • Bachelor
Studienjahr
  • Fall 2024
Semester in dem die Lehrveranstaltung angeboten wird
  • 5
Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits
  • 5.0
Name des/der Vortragenden
  • Stern Lena, MSc
  • Gratzer Hannah, MSc
Lernergebnisse der Lehrveranstaltung
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    -Systemic understanding of sustainability: understanding of the interconnectedness of environmental, social and economic systems using a systemic thinking approach
    -Self-responsibility: heightened awareness of responsibilities and a pro-active mindset for addressing sustainability challenges
    -Leadership: emphasize holistic views of future challenges and ensure inclusivity
    -Communication: navigate in polarizing discussions; empathy and active listening to facilitate constructive dialogues
    -Implementation: practical knowledge of best practices in political, business, and personal contexts
empfohlene optionale Programmeinheiten
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    none
Lehrinhalte
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    Foundations of sustainability (definition, historical context, concepts of sustainability, responsibilities)

    Deep Dive:

    Environmental sustainability (biodiversity, climate change and resources)
    Social sustainability (equity and social justice, education, health, diversity and inclusion)
    Economic sustainability (sustainable and responsible business models e.g. circular economy, doughnut economy, degrowth)
    Personal responsibility in sustainability (personal sustainability practices, communication, argumentation, confidence)
empfohlene Fachliteratur
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    Brzoska, M., & Fröhlich, C. (2016). Climate change, migration and violent conflict:
    vulnerabilities, pathways and adaptation strategies. Migration and Development, 5(2), 190-
    210. (21 p.)
    Dunlap, R. E. (2013). Climate change skepticism and denial: An introduction. American
    behavioral scientist, 57(6), 691-698. (8 p.)
    Scoones, I. 2016. The Politics of Sustainability and Development. Annu. Rev. Environ. Resour. 2016. 41:293-319
    Bakker K. 2010. The limits of "neoliberal natures": debating green neoliberalism. Prog. Hum. Geogr.34(6):715-35
    Gunderson, R, Stuart, D & Petersen , B. 2019. The Political Economy of Geoengineering as Plan B: Technological Rationality, Moral Hazard, and New Technology, New Political Economy, 24:5, 696-715, DOI: 10.1080/13563467.2018.1501356.
    Oreskes, N. (2018). The scientific consensus on climate change: How do we know we're not
    wrong? Climate Modelling (pp. 31-64): Springer. (36 p.)Higher Ground - Alison Taylor
    Human kind - Rutger Bregman
    Less is more - Jason Hickel
    Utopia for realists - Rutger Bregman
    What we owe the future - William MacAskill
Lehr- und Lernformen
  • Derzeit nur in Englisch verfügbar
    The course comprises an interactive mix of lectures, discussions and individual and group work.
Unterrichtssprache
  • English
Praktikum
  • none

Wir nutzen Cookies auf unserer Website. Einige von ihnen sind essenziell für den Betrieb der Seite, während andere uns helfen, diese Website und die Nutzererfahrung zu verbessern (Tracking Cookies). Sie können selbst entscheiden, ob Sie die Cookies zulassen möchten. Bitte beachten Sie, dass bei einer Ablehnung womöglich nicht mehr alle Funktionalitäten der Seite zur Verfügung stehen.